Geisers & vulkanen

24 februari 2017 - Waiotapu, Nieuw-Zeeland

Lets go....! Me, Grant and Maggy the dog! Grant heeft een paar dagen vrij genomen en we hebben plannen gemaakt om een lang weekend richting Rotorua, Lake Taupo en Tongariro National Park te gaan. Daarna reis ik alleen verder. Dit is zo ontzettend gaaf! Grant is een fantastische guide! Kan veel vertellen over de historie, kent de beste routes en weet alle native bushes te benoemen. Veel planten en bomen hebben een bijzondere betekenis of een helende werking. Maar ze zijn vooral onvoorstelbaar mooi. Als je van varens houdt zoals ik, kijk je hier je ogen uit. Ik leer in deze dagen zoveel over het land, dat had ik nooit uit een boekje kunnen halen. We hebben ook veel lol over het feit dat ik alle Maori namen amper kan onthouden en uitspreken en Grant zijn tong breekt over Nederlandse woorden! Rotorua is erg toeristisch.. wat geisers gezien tijdens een avondwandeling met Maggy. De rest van de toeristische kermis laten we voor wat het is. Heerlijk Thais gegeten en de volgende morgen even genoten van een doedelzakfestival! Jaja... ik geef het maar toe.. beetje een zwak voor deze vaak stoere mannen in kilts..

De geisers en modderpoelen in Waiotapu zijn bijna onnatuurlijk van kleur. Alles bubbelt, stoomt en stinkt. Het geeft prachtige plaatjes met deze kleuren in overvloed. Het is jammer dat er geen geursensatie In deze blog zit! Na de wandeling vertrekken we naar de eindbestemming van dit weekendje weg. Ohakune, een plaatsje vlakbij de berg Tongariro waar we zondag om 7 am worden opgehaald door een busje dat ons naar de voet van de vulkaan brengt om de 7 uur durende beklimming en afdaling te beginnen. De grote test voor over 3 weken wanneer we een week lang Fiordland in gaan voor de Milford track en de Routeburn track. Tramping noemen ze het hier. Hoop dat ik de test ga doorstaan! Heb wel wat getraind thuis maar ik vermoed dat een rondje vulkaan iets anders gaat aanvoelen dan de Hollandse duinen! Met een home cooked meal, NZ wijntje en muziek uit ons thuisland sluiten we de dag af. Kon het niet laten om naast de betere bands uit NL ook een nummer van Hazes te laten horen! LOL!

Morgen de grote dag, spannend!

1. Gea:
    28 februari 2017
    Nou Kaar, ik heb via you tube de track "gelopen" wat waanzinnig mooi en wat ben je aan het genieten !!! Tot je volgend reisverslag
  2. Esther:
    28 februari 2017
    Lijkt me een leuke vent, die Grant